زندگی همچون رودخانه است
یک تداوم،
تولد بعد از تولد و مرگ پس از مرگ.
تنها بی تفاوتی است که به عنوان ابزار ِجداسازی به کار می آید.
نه عشق بِوَرز و نه نفرت
بلکه خویشتن دار باقی بمان و در درونت زندگی کن.
[ پنجشنبه 14 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]
عکس پدری که دست دختر خودش و زیر آوار با اینکه فوت کرده رها نمی کنه . هیچ کس و هیچ جای دنیا نمی توان برای این احساس پدر و اون لحظهای که تو این شرایط قرار گرفته از اندوه و ماتم اون کم کرد هر چند در ترکیه اتفاق افتاده ....
یه کم اونطرف تر در سوریه خواهری و می بینی که با همه جثه کوچیکش با همه توان اش از برادر کوچیکتر اش در مقابل کوهی
از آوار محافظت می کنه ...
ادامه مطلب ...
[ سه شنبه 25 بهمن 1401 ] [ ] [ داستانی ]
وقتی که زندگی من
هیچ چیز نبود
هیچ چیز به جز تیک تاک ساعت دیواری
دریافتم
باید، باید، باید
دیوانه وار دوست بدارم
کسی را که مثل هیچ کس نیست
ادامه مطلب ...
[ جمعه 09 اردیبهشت 1401 ] [ ] [ داستانی ]
تلخ کنی دهان من قند به دیگران دهی
نم ندهی به کشت من آب به این و آن دهی
جان منی و یار من دولت پایدار من
باغ من و بهار من باغ مرا خزان دهی
یا جهت ستیز من یا جهت گریز من
وقت نبات ریز من وعده و امتحان دهی
عود که جود میکند بهر تو دود میکند
شیر سجود میکند چون به سگ استخوان دهی
برگذرم ز نه فلک گر گذری به کوی من
پای نهم بر آسمان گر به سرم امان دهی
عقل و خرد فقیر تو پرورشش ز شیر تو
چون نشود ز تیر تو آنک بدو کمان دهی
در دو جهان بننگرد آنک بدو تو بنگری
خسرو خسروان شود گر به گدا تو نان دهی
جمله تن شکر شود هر که بدو شکر دهی
لقمه کند دو کون را آنک تواش دهان دهی
گشتم جمله شهرها نیست شکر مگر تو را
با تو مکیس چون کنم گر تو شکر گران دهی
گه بکشی گران دهی گه همه رایگان دهی
یک نفسی چنین دهی یک نفسی چنان دهی
مفخر مهر و مشتری در تبریز شمس دین
زنده شود دل قمر گر به قمر قران دهی
ادامه مطلب ...
[ جمعه 09 اردیبهشت 1401 ] [ ] [ داستانی ]
🔸واتس اپ را باز میکنم. پیامی در گروه دوستان از دوستی که اتفاقا تحصیلات بسیار عالیه هم دارد آمده است با این مضمون که بسیاری از افراد که بعد از واکسن کرونا قرصهای تقویتی مصرف کردهاند مردهاند و هشدار داده است که از مصرف مکملها بعد از واکسن خودداری کنید.
🔸این خبر هیچ منبعی ندارد. انگار کن که یک پسربچه بازیگوشی گوشه اتاقش نوشته و فرستاده است. همه این جور خبرها را تأکید هم میکنند که در همه گروههایی که هستید پخش کنید و کلی هم کلمه مهم مهم مهم اولشان دارند.
ادامه مطلب ...
[ چهارشنبه 20 مرداد 1400 ] [ ] [ داستانی ]
افراد گروهک تروریستی الاحوازیه معتقدند باید مبارزه مسلحانه تا نابودی کشور و آزادی به اصطلاح عربستان شامل استانهای خوزستان، بوشهر، هرمزگان و جزایر خلیج فارس ادامه یابد. آنها در نقشههای خود عنوان مجعول خلیج عربی را به جای خلیج فارس برگزیدهاند.
بیآبی در خوزستان و ایجاد مشکلات عدیده برای مردم این استان در گرمترین روزهای سال، صدای اعتراض و نارضایتی مردم این استان را بلند کرده است.
در این بین گروهک تروریستی و تجزیهطلب «الاحوازیه» فضا را برای عرض اندام خود و به خشونت کشیدن مطالبات مسالمتآمیز مردم فراهم دیده است و با بلند کردن پرچم خود در تجمعات مردمی و نیز برنامهریزی برای ایجاد ناآرامی و آشوب، به دنبال انحراف مطالبه بحق مردم استان خوزستان است.
گروهک تروریستی الاحوازیه مشغول به خشونت کشیدن تجمعات مردمی در خوزستان است
ادامه مطلب ...
[ سه شنبه 12 مرداد 1400 ] [ ] [ داستانی ]
نامه ای خیلی خیلی خیلی خیلی زیبا از سوی پروردگار به همه انسانها❤️
🌹سوگند به روز وقتی نور میگیرد و به شب وقتی آرام میگیرد که من نه تو را رها کردهام و نه با تو دشمنی کردهام(ضحی 1-2).
🌹افسوس که هر کس را به تو فرستادم تا به تو بگویم دوستت دارم و راهی پیش پایت بگذارم، او را به سخره گرفتی(یس 30).
🌹و هیچ پیامی از پیام هایم به تو نرسید و از پیامهایم روی گردانیدی(انعام 4).
🌹و با خشم رفتی و فکر کردی هرگز بر تو قدرتی نداشته ام. (انبیا 87)
🌹و مرا به مبارزه طلبیدی و چنان متوهم شدی که گمان کردی خودت بر همه چیز قدرت داری(یونس 24).
ادامه مطلب ...
[ دوشنبه 21 تیر 1400 ] [ ] [ داستانی ]
محمدتقی خان امیرکبیر را ابتدا در همان کاشان دفن کردند اما چند ماه بعد، با پیگیریهای همسرش عزتالدوله، از آنجا که طبق وصیت مرحوم امیر کبیر به وصیً خود مرحوم حاج شیخ عبد الحسین تهرانی معروف به شیخ العراقین در دفن پیکرش در کربلا ، جسد را به کربلای معلی منتقل کردند تا برای همیشه در رواق شرقی حرم سیدالشهداء(ع) آرام گیرد.
امیر کبیر صدر اعظم ایران در زمان ناصر الدین شاه که با دسیسه هاى یک سرى وطن فروش در حمام فین کاشان به قتل رسید، در شهر کربلا به خاک سپرده شد.
اینکه چرا او را به کربلا بردند، سوال است و احتمالا براى دور ماندن مردم از مزارش وجلوگیرى از تبدیل آن به میعادگاه مظلومان، او را از ایران و ایرانى دور کردند!
ادامه مطلب ...
[ دوشنبه 21 تیر 1400 ] [ ] [ داستانی ]
🔹آب وقتی به جوش آمد
از خودش کم و کسر می شود.
تو هم وقتی جوشی و
عصبانی میشوی،
خودت کم و سبک میشوی
🔹ظرف آب را اگر از روی اجاق
برداشته و جابجا کنی
راحت از جوش می افتد
🔹تو هم وقت جوش آمدن و خشم،
اگر جایت را تغییر دهی
خیلی زود آرام می شوی😊👌
🔺امام علی (ع) میفرمایند: خشم، آتشى فروزان است. هر كس خشم خود را فرو خورد، اين آتش را خاموش كرده است و هركس جلوی آن را رها كند، پيش از هر كس، خودش در آن آتش مى سوزد.
[ چهارشنبه 16 تیر 1400 ] [ ] [ داستانی ]
چرا زرافه فرزندش را لگد میزند؟
وقتی فرزند زرافه متولد میشود روی زمین است و مادر بالای سر او همانند يک برج بلند میماند.
حدس بزنيد چكار میكند؟
مادر، يک لگد محكم به بچه میزند!!!
بچه نمیداند كه تازه بهدنيا آمده؛ با خود میگوید "كيست كه اينطور محكم به او لگد میزند!!!
بچه زرافه تا درد را احساس كند مادر لگد دوم را میزند.
بچه اگر كاری نكند، لگد سوم را هم میخورد؛ بنابراین شروع میكند به بلند شدن و روی پايش ايستادن، در همين حين كه تلاش میكند روی پايش بايستد، مادر لگد سوم را میزند.
بچه میاُفتد و اينبار بلند شده و شروع به دويدن میكند!!! و بعد مادر میرود و در کنارش قرار میگیرد تا در آرامش قرار گیرد.
ادامه مطلب ...
[ چهارشنبه 16 تیر 1400 ] [ ] [ داستانی ]
🔴مقام معظم رهبری:من اولاً مایل نبودم از واکسن غیر ایرانی استفاده کنم بنابراین گفتم منتظر واکسن ایرانی میمانم
🔵استفاده از واکسن خارجی در کنار واکسن ایرانی نیز ایرادی ندارد اما باید به واکسن ایرانی احترام بگذاریم
🔵علاوه بر اصرار به استفاده از واکسن ایرانی، تأکید داشتم که دریافت واکسن در نوبت طبیعی خود انجام شود که امروز بحمدالله افراد بالای ۸۰ سال و همسن بنده، اغلب واکسن را دریافت کردهاند
[ چهارشنبه 16 تیر 1400 ] [ ] [ داستانی ]
« اگر ڪسی صدای رهبـر خود را نشنود به طور یقین صدای امامزمانِ (عج) خود را هم نمیشنود؛
و امروز خط قرمز باید توجه تمام و اطاعت از ولی خود، رهبریِنظام باشد »
[ چهارشنبه 16 تیر 1400 ] [ ] [ داستانی ]
درباره انتقاد رهبری از مشارکت ۳۵ درصدی در دیگر کشورها
تاجزاده یک ویدئو گذاشته که رهبری در آن از مشارکت ۳۵ درصدی انتخابات در دیگر کشورها انتقاد کردند ...
البته آقای تاجزاده بهتر می داند ، ماجرای مشارکت ۴۹ درصدی ایندوره چه بوده و نیاز به توضیح نیست...
اما جهت اطلاع دیگران؛
مشارکت را باید در طول زمان دید نه یک نقطه . استمرار حضور مردم پای صندوق مهم است و باید برآیند و متوسط حضور را تحلیل کرد.
مثلا وقتی یک نفر ، یک جا پایش گرفته و زمین بخورد نمی گویند طرف کلا معیوب است.
انتخابات در ایران متوسط ۶۵ درصد است.
حال آنکه در کشورهای خارجی همواره مشارکت همین است.
ادامه مطلب ...
[ چهارشنبه 16 تیر 1400 ] [ ] [ داستانی ]
اعتبار ﺁﺩﻣﻬﺎﺑـہ ﺣﻀﻮﺭشاﻥ ﻧﯿﺴت
بـہ ﺩﻟﻬﺮﻩ ﺍﯼ ﺍﺳﺖ ڪه
ﺩﺭ ﻧﺒﻮﺩﻧﺸﺎﻥ
ﺍﺣﺴـاس ﻣﯿﺸﻮﺩ
ﺑـﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﻧﺒﻮﺩﻧٰٓﻬﺎ ﺭﺍ ﻫﯿـﭻ ﺑﻮﺩﻧﯽ
پُٓـر نمیکند
[ پنجشنبه 01 خرداد 1399 ] [ ] [ داستانی ]
قاسم سلیمانی نام پدر حسن متولد ۲۰ اسفند سال ۱۳۳۵ در شهرستان رابُر از توابع استان کرمان در ایل عشایر سلیمانی و فرمانده پیشین سپاه قدس است. او در دوران جنگ ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله و از فرماندهان عملیاتهای والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود.
قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۹ش از سوی آیتالله خامنهای رهبر جمهوری اسلامی ایران، به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد. پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس با حضور در این مناطق و سازماندهی نیروهای مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت. وی در سال ۱۳۸۹ش، موفق به أخذ درجه سرلشکری شد. سردار سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ به شهادت رسید.
ادامه مطلب ...
[ جمعه 26 اردیبهشت 1399 ] [ ] [ داستانی ]
شب قدر از جمله اموری است که به راحتی نمی توان در شناخت آن سخن گفت و حقیقت آنکه هر کسی بر اساس مقدار معرفتی که در توحید دارد از آن سخن گفته است. از این رو می توان هویت های مختلفی در معرفی و شناخت شناسی این شب نورانی تر از روز ارائه نمود، اما بر اساس شأن نزول سوره مبارکه قدر، می توان یکی از هویت های ذاتی شب قدر را رهایی از رنج روانی دانست.
یعنی خداوند این شب مبارک را آنقدر گسترش داده است تا بهتر از هزار ماه باشد. (علامه طباطبایی، المیزان، ج 20، ص 560) که بتواند هر دردی و رنجی حتی درد و رنج روانی پیامبر گرامی اش صلی الله علیه و آله را به جهت ستم بنی امیه برطرف کند؛ زیرا در روایات مربوط به شأن نزول این سوره آمده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله در خواب دید بنی امیه بر منبر او بالا می روند، و آن حضرت سخت اندوهناک شد و خدای تعالی برای تسلیتش این سوره را نازل کرد و در آن فرمود: شب قدر از هزار ماه حکومت بنی امیه بهتر است. (همان)
ادامه مطلب ...
[ جمعه 26 اردیبهشت 1399 ] [ ] [ داستانی ]
یکی از زمان¬هایی که در منابع دینی، اهمیت فراوانی دارد، شب قدر است. در قرآن کریم، شب قدر، بهتر از هزار ماه خوانده شده است. مفهوم واژه¬ی «قدر» در لغت به معنای بیان مقدار چیزی است.1 در جای دیگری آمده که قدر به معنای اندازه و مقدار هر چیز اعم از زمان، مکان و. .. است.2
در معنای طاقت و توانایی نیز کاربرد دارد،3 چنان که در قرآن آمده: «علی الموسع قدره؛ آن کس که توانایی دارد به اندازه¬ی توانایی¬اش»4 اندازه و مقیاس هر چیز، و نیز به معنای سخت¬گیری و ضیق گرفتن، از دیگر معانی مورد استعمال این واژه است.5
«شهید مطهری» در این باره می¬گوید: «قدر به معنای اندازه و تعیین است. .. حوادث جهان از آن جهت که حدود، اندازه و موقعیت مکانی و زمانی آن¬ها تعیین شده است، مقدور به تقدیر الهی است.»6 پس در یک کلام «قدر» به معنای ویژگی¬های طبیعی و جسمانی چیزهاست که شامل شکل، حدود، طول، عرض و موقعیت-های زمان و مکانی آن¬ها می¬گردد و تمام موجودات مادی و طبیعی را در بر می¬گیرد.7
ادامه مطلب ...
[ جمعه 26 اردیبهشت 1399 ] [ ] [ داستانی ]
آیا این درست است که سرنوشت همه ما در شب قدر تعیین می¬شود؟ آیا این با عدالت خدا سازگار است؟ پس ما چه اختیاری داریم؟
این که گفته می شود در شب قدر همه مقدرات تقدیر می شود، بدین معنا است که قالب معین و اندازة خاص هر پدیده، به طور روشن، اندازه گیری می شود؛ البته این اندازه گیری، بر اساس شرایط و موانعی است که پیش می آید و با ملاحظة اختیار و قابلیت انسان، شکل می گیرد. با توجه به مقدمه یادشده، رابطة شب قدر و تعیین سرنوشت بندگان و کردار اختیاری آنان، روشن می شود.
قدر، یعنی پیوند و شکل گرفتن هر پدیده و هر حادثه با سلسلة علت های خود و در شب قدر، این پیوند، به دقّت اندازه گیری می شود؛ یعنی اولاً، برای امام هر زمان، این پیوند، معلوم و تفسیر می شود و ثانیاً، رابطة این پدیده ها با علت هایش، روشن می شود. از یک سو خداوند متعال، بر اساس نظام حکیمانة جهان، چنان مقدّر کرده که بین اشیا، رابطه ای خاص برقرار باشد؛ برای مثال، بین عزت و دفاع از کیان و ذلّت و پذیرش ستم... هر کس از کیان خود دفاع کند، عزیز می شود و هرکس تسلیم زور و ستم شود، ذلیل می گردد! این، تقدیر الهی است. همچنین بین طول عمر و رعایت بهداشت و ترک بعضی از گناهان (مانند قطع صلة رحم و دادن صدقه)، رابطه وجود دارد.
ادامه مطلب ...
[ جمعه 26 اردیبهشت 1399 ] [ ] [ داستانی ]
می گویند در شب قدر مقدرات بندگان اعم از خیر و شر و ولادت و مرگ و خلاصه هر چه تا شب قدر سال آینده با آن مواجه می شوند، تقدیر و معین می گردد . اگر چنین باشد، هر کس سرنوشتش تا سال آینده مشخص است . بنابراین، در دایره همین سرنوشت معین حرکت می کند و اختیاری از خود ندارد; زیرا با توجه به سرنوشتی که در شب قدر برایش رقم خورده، حرکت کرده است . بنابراین، زندگی جبر مطلق است; مخصوصا با عنایت به این که شب قدر هر سال تکرار می شود، انسان از ولادت تا مرگ در سرنوشتی از پیش تعیین شده حرکت می کند; اختیاری از خود ندارد و مانند عروسک خیمه شب بازی، اختیارش دست کسی است که او را به بازی گرفته است . آیا چنین نیست؟
ادامه مطلب ...
[ جمعه 26 اردیبهشت 1399 ] [ ] [ داستانی ]
با توجه به این که ملائکه بُعد زمانی و مکانی ندارند، نزول آنها در شب قدر ـ که زمان معینی است ـ چگونه تصور می شود؟
واژگان، برای ذات معانی وضع شده اند؛ نه معانی خاص با ویژگی های خاص. «نزول» به معنای فرود آمدن چیزی از بالا به پایین است؛ چه آن چیز از حیث مادی بالا باشد (مثل نزول باران) یا از جهت معنوی بالا باشد (مثل نزول فرشتگان) و یا به صورت طبیعی بالا باشد.1 در مورد قرآن نیز نزول و مشتقات آن بارها به کار رفته است. در این موارد نیز روشن است که قرآن، از مکانی در بالا به زمین فرود نیامده، بلکه حقیقت قرآن است که به عالم طبیعت نازل شده است و این همان نزول معنوی است که از جانب خداوند حکیم بر قلب پیامبر صلی الله علیه وآله فرود آمده است.
ادامه مطلب ...
[ جمعه 26 اردیبهشت 1399 ] [ ] [ داستانی ]
در این مقاله پیرامون شب قدر از دید مفسرانی چون ابن عربی، فیض کاشانی، حسن زادة آملی، آشتیانی، امام خمینی، ابن فارض، ملّا سلطانعلی و بانو امین بحث می شود. در این مقاله حقیقت شب قدر و کسانی که درک این حقیقت را کرده اند، علامات ظاهری شب قدر، زمان آن، حال عبودی و خصایل و علوم کسانی که درک حقیقت این شب را کرده اند، بعضی برکات و ثمرات آن برای اهلش و توصیه های معصومین (علیهم السلام) برای درک آن پرداخته شده است.
ادامه مطلب ...
[ جمعه 26 اردیبهشت 1399 ] [ ] [ داستانی ]
«قدر» در لغت به معنای اندازه و اندازه گیری است . (1) «تقدیر» نیز به معنای اندازه گیری و تعیین است . (2) اما معنای اصطلاحی «قدر» ، عبارت است از ویژگی هستی و وجود هر چیز و چگونگی آفرینش آن (3) به عبارت دیگر، اندازه و محدوده وجودی هر چیز، «قدر» نام دارد . (4)
بنابر دیدگاه حکمت الهی، در نظام آفرینش، هر چیزی اندازه ای خاص دارد و هیچ چیزی بی حساب و کتاب نیست . جهان حساب و کتاب دارد و بر اساس نظم ریاضی تنظیم شده، گذشته، حال و آینده آن با هم ارتباط دارند .
استاد مطهری در تعریف قدر می فرماید: «... قدر به معنای اندازه و تعیین است ... حوادث جهان ... از آن جهت که حدود و اندازه و موقعیت مکانی و زمانی آنها تعیین شده است، مقدور به تقدیر الهی است » (5) . پس در یک کلام، «قدر» به معنای ویژگی های طبیعی و جسمانی چیزهاست که شامل شکل حدود، طول، عرض و موقعیت های مکانی و زمانی آنها می گردد و تمام موجودات مادی و طبیعی را در بر می گیرد .
ادامه مطلب ...
[ جمعه 26 اردیبهشت 1399 ] [ ] [ داستانی ]
حقیقت شب قدر
«قدر» در لغت به معنای اندازه و اندازه گیری است و «تقدیر» نیز به معنای اندازه گیری و تعیین است؛ اما معنای اصطلاحی «قدر»، عبارت است از ویژگی هستی و وجود هر چیز و چگونگی آفرینش آن و به عبارت دیگر، اندازه و محدوده وجودی هر چیزی «قدر» نام دارد.
بنابر دیدگاه حکمت الهی، در نظام آفرینش، هر چیزی اندازه ای خاص دارد و هیچ چیزی بی حساب و کتاب نیست. جهان حساب و کتاب دارد و بر اساس نظم ریاضی تنظیم شده، گذشته، حال و آینده آن با هم ارتباط دارند.
شب قدر، شبی است که همه مقدرات سالانه انسان با ملاحظه، اراده، اختیار و قابلیت های انسان تقدیر می گردد. شب قدر یکی از شب های نیمه دوم ماه رمضان است که طبق روایات ما، یکی از شب های نوزدهم یا بیست و یکم و به احتمال زیادتر، بیست و سوم ماه مبارک رمضان است. دراین شب - که شب نزول قرآن به شمار می آید - امور خیر و شر مردم، ولادت، مرگ، روزی، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه ای که در طول سال متناسب با اراده، دعا و قابلیت انسان واقع می شود، تقدیر می گردد. شب قدر، همیشه و هر سال تکرار می شود. عبادت در آن شب، فضیلت فراوان دارد و بهره برداری از آن در نیکویی سرنوشت یک ساله، بسیار مؤثر است. در این شب، تمام حوادث سال آینده به امام هر زمان ارائه می شود و وی از سرنوشت خود و دیگران با خبر می گردد.
ادامه مطلب ...
[ جمعه 26 اردیبهشت 1399 ] [ ] [ داستانی ]
با کاوش در فلسفه قیام امام حسین علیه السلام می بینیم که هدف و غایت این قیام الهی، کسب منافع شخصی و دستیابی به زر و زور نبوده است، بلکه قیام و نهضت خونین اباعبدالله الحسین، در راستای نجات و رهایی انسانها از تاریکی های جهل و گمراهی به نور و هدایت و حقیت بوده، همان هدفی که در قرآن کریم برای انبیاء الهی علیهم السلام ترسیم شده است: « کِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَیْکَ لِتُخْرِجَ النّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلى صِراطِ الْعَزیزِ الْحَمیدِ»(ابراهیم/۱)
ادامه مطلب ...
[ دوشنبه 11 شهریور 1398 ] [ ] [ داستانی ]
ظلمهايي كه در روز عاشورا به امام حسين(ع)، يارانش و اهل بيت(ع) ميشود و به اسارت گرفته شدن زنان و كودكان اين كاروان، اين سوال را تداعي ميكند كه « چرا امام حسين(ع) با اين كه مي دانست شهيد ميشود، با خانواده خود به سمت کوفه رفت
ادامه مطلب ...
[ دوشنبه 11 شهریور 1398 ] [ ] [ داستانی ]
امام حسين (ع) با اين كه مي دانست شهيد مي شود ، چرا اقدام به قيام كرد؟
بسم الله الرحمان الرحيم
با عرض سلام و خسته نباشيد ! عده اي از افرادي كه دنبال پيدا كردن نقص و اشكال از عملكرد امامان مي باشند ، در شبكه ها... طرح ميكنند كه اگر امام حسين (عليه السلام) عالم بر شهادتش بود ، چرا به طرف كربلا رفت ؟ چنانچه صدمه رساندن خود از محرمات است !!!!
اين تفكري كه بي سوادان و بهانه جويان دارند .
آيا اين سخن صحيح است ؟ چرا؟
ادامه مطلب ...
[ دوشنبه 11 شهریور 1398 ] [ ] [ داستانی ]
امام فخر رازی آیه شریفه مباهله را دلیل قاطع بر این مطلب گرفته که حسن و حسین دو پسر رسول خدا(ص) می باشند؛ زیرا هنگامی که به دستور خدا مأمور شدند که در مباهله پسران شان را دعوت کنند، پیامبر(ص) حسن و حسین را دعوت کرد و با خود آورد.
بدون تردید امام حسین(ع) نواده پیامبر(ص) سید جوانان اهلبهشت است که در قرآن بر محبت آن حضرت تاکید شده است. جایگاه آن حضرت نزد شیعیان بر کسی پوشیده نیست زیرا که آن حضرت را سومین امام منصوب از سوی خدا برای هدایت امت میدانند.
و اهل سنت نیز محبت آن حضرت را بر خود فرض و لازم میشمارند هر چند ناصبیها و وهابیت با ایجاد بدعت در دین بسیاری از معارف آن را دگرگون کردند.
پیش از آنکه نظر اهل سنت در باره حادثه عاشورا بیان شود لازم است جایگاه امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت مورد بررسی قرار بگیرد.
ادامه مطلب ...
[ دوشنبه 11 شهریور 1398 ] [ ] [ داستانی ]
[ جمعه 05 آبان 1396 ] [ ] [ داستانی ]
نیا نیا گل نرگس جهان که جای تو نیست
دو صد ترانه به لبها یکی برای تو نیست
نیا نیا گل نرگس که در زلال دلی
هزار آینه نقش و یکی ز خال تو نیست
نیا نیا گل نرگس تو را به خاک بقیع
که شهر ما نه مُهیای گامهای تو نیست
نیا نیا گل نرگس به آسمان سوگند
قسم به نام و نهادت دلی برای تو نیست
نیا نیا گل نرگس ز رنجمان تو مکاه
کسی ز خلق و خلائق فدای راه تو نیست
نیا نیا گل نرگس بدان و آگه باش
که جای سجده گه ِ ما هنوز مال تو نیست
نیا نیا گل نرگس که چون علی تنها
به فجر صبح ظهورت کسی کنار تو نیست
نیا نیا گل نرگس به مجلس ندبه
که ندبه ، ندبه خرقه است و پایگاه تو نیست
نیا نیا گل نرگس دعای عهد کجاست؟
نه این نماز جماعت به اقتدای تو نیست
نیا نیا گل نرگس به جان تشنه عشق
دعا دعای ظهور است ولی برای تو نیست
نیا نیا گل نرگس سقیفه ها برپاست
ردای سبز خلافت ولی برای تو نیست
نیا نیا گل نرگس به مادرت زهرا
کسی برای شهادت به کربلای تو نیست
نیا نیا گل نرگس نیا به دعوت ما
هزار نامه کوفی یکی برای تو نیست
نیا نیا گل نرگس فدا شوی مولا
برای عصر عجیبی که خواستار تو نیست ......
[ پنجشنبه 04 آبان 1396 ] [ ] [ داستانی ]
رقیه که بود
اصل وجود دختری چهار ساله برای امام حسین (علیه السلام) در منابع شیعی آمده است، اما در بعضی منابع در این باره اختلاف وجود دارد.
در کتاب کامل بهایی نوشته علاءالدین طبری (قرن ششم هجری) قصه دختری چهار ساله که در ماجرای اسارت در خرابه شام در کنار سر بریده پدر به شهادت رسیده، آمده است، اما در مورد نام او که آیا رقیه بوده یا فاطمه صغری و … اختلاف است.
همچنین سید بن طاووس در کتاب «لهوف» خود مینویسد: «شب عاشورا که حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) اشعاری در بیوفایی دنیا میخواند، حضرت زینب (س) سخنان ایشان را شنید و گریست. امام (علیه السلام) او را به صبر دعوت کرد و فرمود: «خواهرم ام کلثوم و تو ای زینب! تو ای رقیه و فاطمه و رباب! سخنم را در نظر دارید [و به یاد داشته باشید] هنگامی که من کشته شدم، برای من گریبان چاک نزنید و صورت نخراشید و سخنی ناروا مگویید و خویشتندار باشید.»
ادامه مطلب ...
[ پنجشنبه 04 آبان 1396 ] [ ] [ داستانی ]
.: تعداد کل صفحات 59 :.
صفحه شماره 1 2 3 4 5 ...58 59 صفحه بعد